Jegyeink megvásárolhatóak személyesen az Óbudai Társaskörben (1036 Budapest, Kiskorona utca 7.) vagy a jegy@budapestivonosok.hu e-mail címen keresztül.
Amennyiben az online jegyvásárlással kapcsolatos kérdése van vagy problémát észlel, jelezze az InterTicket ügyfélszolgálati elérhetőségén: Chat alkalmazáson keresztül a Jegy.hu oldalról vagy írjon az interticket@interticket.hu címre.

Program


Budapesti Vonósok / Klasszikusok Tükrében I.

Budapesti Vonósok / Klasszikusok Tükrében I.

Hogy miért lehet hasznos a legújabb művek iránt elkötelezetteknek a mai zenét – ráadásul a szerzők – társaságában a „klasszikusok tükrében” is meghallgatni? Talán mert a modern zene kérdéseire a múltból is érkezhetnek válaszok.

Aktuális előadások



Budapesti Vonósok / Klasszikusok Tükrében I.

Műsor:
A. Honegger: Hymn
Tornyai Péter: csak hallomásból – Dukay Barnabásnak – ősbemutató
Dukay Barnabás:  (ebben az évben ünnepli 70. születésnapját)
1., E. Satie - Dukay B.: A Názáreti második darabja
2., Boldogok, akik szomorúak, mert megvigasztalják őket
3., A Pantokrátor szentjei körében
4., Az önmagában nyugvó szìv második motettája
Liszt Ferenc: Angelus

házigazda: Molnár Szabolcs zenetörténész

Dukay Barnabás 2020 nyarán töltötte be 70. életévét. Zeneszerzői stílusán szinte semmi nyomot nem hagytak a művészi önfelmutatás gesztusai – ennek ellenére vagy éppen ezért egy Dukay-darabot szinte egyetlen hang alapján fel lehet ismerni. Művei sok szálon kapcsolódnak a múlthoz, a számára kedves mesterek és művek kánonja ugyanakkor egy alternatív zenetörténetet körvonalaznak. Ebben a kánonban olyan, egymásról távolinak gondolt alkotók játszanak kiemelkedően fontos szerepet, mint Bach, Satie vagy Liszt. De vajon hogyan tud kapcsolódni ehhez a kánonhoz egy olyan fiatal alkotó, mint Tornyai Péter? És hogyan talált rá Honegger különleges hangvételű vonószenekari darabjára?

Hetvenedik születésnapja alkalmából a múlt évben köszönthettük Dukay Barnabást. Zeneszerzői stílusán szinte semmilyen nyomot nem hagytak a művészi önfelmutatás gesztusainak, ennek ellenére – vagy éppen ezért – egy Dukay-darabot szinte egyetlen hang alapján fel lehet ismerni. Művei sok szálon kapcsolódnak a múlthoz, a számára kedves mesterek és művek kánonja ugyanakkor egy alternatív zenetörténetet körvonalaznak. Ebben a kánonban olyan, egymástól távolinak gondolt alkotók játszanak kiemelkedően fontos szerepet, mint Bach, Satie vagy Liszt. De vajon hogyan tud kapcsolódni ehhez a kánonhoz egy olyan fiatal alkotó, mint Tornyai Péter? És hogyan talált rá Honegger különleges hangvételű vonószenekari darabjára?