Klasszikusok tükrében koncertsorozat
Az idei évadban mindhárom koncerten – két-két történeti mű mellett – egy kortárs magyar mestert és tanítványát (tanítványait) ismerheti meg a közönség. A sorozat mindhárom élő mesterét (Orbán Györgyöt, Csemiczky Miklóst és Vajda Jánost) az 1980-as években felfutó magyarországi poszt- és neostílusok, a magyar klasszikus zenei posztmodern jelentős alkotóinak tartják. Az esték visszatérő házigazdája Molnár Szabolcs zenetörténész, a kortárs klasszikus zene egyik specialistája, aki médiaszemélyiségként és tanárként is ismert.
Klasszikusok tükrében 2.
A kortárs zenére fókuszáló Klasszikusok tükrében című koncertsorozat második estjén két történeti mű szólal meg: Holst egyik vonószenekari szvitje, valamint Lutosławski gyászzenéje. Gustav Holst C-dúr hangnemű, négytételes St Paul’s Suite (op. 29/2) című műve a hammersmithi (nagy-londoni) St Paul’s Girls’ School (Szent Pál Leányiskola) után kapta a nevét, Holst ugyanis 1905 és halála, 1934 között az intézmény zenei vezetője volt. A lengyel Witold Lutosławski gyászzenéje, a Musique funèbre (1958) egy igazi avantgárd kompozíció. Lutosławski műve a magyar zenetörténethez is kapcsolódik, hiszen Bartók Béla emlékének ajánlotta a szerző ezt az egyedi tizenkétfokú kompozíciós technikát alkalmazó darabot. A Klasszikusok tükrében idei koncertjein egy kortárs mester–tanítvány páros mutatkozik be. Csemiczky Miklós (*1954) Holland szvitjének magyarországi bemutatója zárja a hangversenyt, a koncert első felében pedig a Csemiczky-tanítvány Andorka Péter (*1987) darabja hallható.
Műsor:
Andorka Péter: Overture festivo (ősbemutató)
Gustav Holst: St Paul’s Suite
Andorka Péter: Danze per duo violini (ősbemutató)
Witold Lutosławski: Gyászzene
Csemiczky Miklós: Holland suite (Magyarországi bemutató)
Művészek:
Bucz Magor - házigazda
Pilz János - koncertmester